POEM!

Alla dagar är inte som man önskar, om jag var en superhjälte skulle jag vilja kunna vrida tillbaka tiden som min superkraft! Både tid för misstag och för att rätta till dem, låter inte helt fel..



Jag behöver eran hjälp, ni härliga bloggmänniskor!
Jag ska analysera en dikt,
jag tänkte om jag lägger upp den här så kanske jag får några fina idéer från er..

Still to Be Neat

Still to be neat, still to be drest,
As you were going to a feast;
Still to be powder'd, still perfum'd:
Lady, it's to be presum'd,
Though art's hid causes are not found,
All is not sweet, all is not sound.

Give me a look, give me a face
That makes simplicity a grace;
Robes loosley flowing, hair as free:
Such sweet neglect more taketh me
than all th'adulteries of art;
They strike mine eyes, but not my heart.
                       

Vad tycker Ni att det är för känska/stämning i dikten och vad är det för tanke/budskap i den tycker Du..
Tack på förhand!
Puss!
/Sandra

Kommentarer
Postat av: GULLEFIA

I KNOW :D vad vill du ha hjälp med? puss ♥

2009-03-03 @ 18:57:17
URL: http://gullefia.blogg.se/
Postat av: Nathalié Hult

Sv : Tack så mycket =)

2009-03-04 @ 15:53:48
URL: http://chilen.blogg.se/
Postat av: Liene

hm, nu känner jag mig inte så bra på engelska plöstligt:S dikten var såååå bra! att jag inte ens fattade allt, haha.

men kanske att det inte bara är utsidan som spelar nån roll?

2009-03-07 @ 18:34:29
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0