Problem

Jag har ett problem.
Det är inget allvarligt problem, men det är ett problem. Problemet är min rullgardin.
Igår, precis innan jag skulle somna kände jag värmen i mitt rum. den kom som en våg, eller det kändes så i alla fall.
Jag hoppade upp ur sängen och började försöka dra upp min ena rullgardin.
Jag har två fönster i mitt rum, det ena var redan öppet men jag var tvungen att öppna det andra också för att det skulle bli lite drag.
Rullgardinen åkte bara längre och längre ner, men den åkte aldrig upp. Jag lyckades i alla fall öppna fönstret, utan att dra upp gardinen för svårt är det ju inte. Gardinen skulle upp så att det kunde blåsa in lite sommarnatts luft, jag blev bara mer och mer förbannad så jag la en förbannelse över gardinen. Om den inte åker upp inom två försöker så hämtar jag saxen. Den åkte inte upp..

Jag ska inte säga att jag hämtade saxen och klippte i gardinen för det vore att ljuga, det är absolut inget fel med att ljuga..
Efter en stund somnade jag, svettig som en gris, sur och arg som ett jävla bi.
Och ikväll tar vi upp kampen igen. I rutan, jag och rullgardinen (aka Råttan).

/Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0